Ons verhaal

Wij zijn er voor gemeenten en overheidsorganisaties die hun dienstverlening op afstand naar het volgende niveau willen brengen.

Missie en visie

Het is onze missie om de dienstverlening op afstand door de overheid aan burgers beter en veiliger maken. Dat doen we door een platform te bieden dat het makkelijk maakt om geverifieerde gegevens over iemand, zoals bijvoorbeeld zijn identiteit of woonplaats, direct door te krijgen in een video-, chat- of telefoongesprek.

Wij streven naar een inclusief en omnichannel platform. Het is de bedoeling dat iedere overheidsorganisatie straks zijn dienstverlening op afstand naar het volgende niveau kan brengen. Ongeacht of je chat aanbiedt, belt, of videobelt en ongeacht of je nu een gemeente bent of de Belastingdienst.

Lees meer

Kernwaarden

Vanuit deze kernwaarden zijn we Verder Helpen BV gestart:

Onafhankelijk

Het platform is toegankelijk voor alle communicatie-platforms die willen integreren. We zijn niet gebonden aan één of enkele marktpartijen.

Transparant

Waar het kan is onze software open source. Daarnaast zijn we transparant over onze plannen, zodat er geen verrassingen ontstaan.

Co-creatie

We streven naar nauwe samenwerking met onze klanten als het gaat om doorontwikkeling van het platform en ondersteuning van nieuwe communicatie-platforms.

Degelijk

We houden van degelijke software, maken duidelijke afspraken en houden de focus op de lange termijn. We gaan voor first time right, getest en wel.

Ontstaan Verder Helpen

Verder Helpen BV is voortgekomen uit het project ID Contact (2020 - 2021), van de gemeenten Arnhem, Nijmegen en Drechtsteden. In dat project is uitgebreid onderzocht of het mogelijk is om omnichannel en inclusief een platform te ontwikkelen voor dienstverlening op afstand, het doorgeven van geverifieerde gegevens via bijvoorbeeld IRMA of DigiD.

Dat bleek mogelijk en in de zomer van 2021 kwam de vraag van de opdrachtgevende gemeenten of er een partij zou kunnen opstaan die het concept ID Contact zou kunnen doorontwikkelen tot een volwaardig product. En zo geschiedde: Verder Helpen BV werd eind 2021 opgericht door Tweede golf, de technisch partner in het ID Contact project en Erik van den Heuvel.

Lees meer

ID Contact en Public Ops

Wil je zelf aan de slag met de open source code van het ID Contact project? Dat kan. De code is open source. Heb je vragen? Public Ops is je aanspreekpunt.

Verder Helpen powered by Tweede golf

Tweede golf (software development, Nijmegen, sinds 2009) is mede-oprichter en technisch partner van Verder Helpen BV. Tweede golf was eerder technisch parter in de pilot ID Bellen en partner in het project ID Contact. Daarnaast heeft Tweede golf een samenwerking met SIDN op het gebied van IRMA en ruime ervaring en expertise op het vlak van privacy en security.

Meer over Tweede golf

Commitment

We zijn Verder Helpen BV niet zomaar gestart. Ons doel is om de komende jaren serieuze impact te hebben op de dienstverlening van overheidsorganisaties aan iedereen die in Nederland woont.

Het is onze visie dat we er in 2025 aan bij hebben gedragen dat miljoenen inwoners van ons land:

  • Veel meer dan nu op afstand met de overheid kunnen regelen.
  • Het doorgeven van persoonlijke informatie daarbij stukken makkelijker en veiliger is.
  • Je privacy bij interactie met de overheid optimaal gewaarborgd is.

Het Verder Helpen team

Ervaren ondernemers en techneuten die impact maken

Erik

Mede-oprichter en eerste aanspreekpunt voor de buitenwereld.

Hugo

Mede-oprichter en spelverdeler tussen business en dev team.

Marlon

Mede-oprichter en eindverantwoordelijk voor alle techniek.

David

Senior developer, privacy en security expert.

Arjen

Senior developer, security en compliance expert.